Što možemo učiniti i što ne s usklađivanjem linearnih tračnih vodilica?

Jednostavan dizajn linearnog sustava vodilica temelji na kugličnim ležajima, koji mogu prenijeti neprecizne montaže i druge neusklađenosti. Nažalost, to nije slučaj s tračnim vodilicama koje zahtijevaju preciznu montažu i poravnanje kako bi se osigurala ravnomjerna raspodjela opterećenja među kugličnim ležajima.

Zato se tračne vodilice mogu koristiti samo u aplikacijama koje imaju uske tolerancije. Naravno, to čini tračne vodilice skuplje i dugovječne, ali njihova upotreba je opravdana za primjene gdje ležaji ne mogu podnijeti veliko opterećenje na navedenim  aplikacijama ili gdje su visoka preciznosti i ponovljivost vrlo važne. Pa na što trebamo obratiti pažnju prilikom ugradnje linearnih vodilica?

Da li trebate pomoć u pronalaženju svojih proizvoda?

Pošaljite upit

Ili nam pošaljite e-poštu na info@tuli.si

Paralelizem tračnica

PARALELIZAM LINEARNIH VODILICA

Dvije i četiri tračnice su najčešća instalacija linearnih tračnih vodilica. Bez obzira na broj vagončića, paralelno se koriste dvije tračnice. Do nepotrebnog opterećenja može doći ako „vagončići“ nisu montirani unutar određene tolerancije paralelnosti proizvođača. Najpreciznija metoda za fiksiranje tračnice bila bi korištenje referentnog ruba obrade za svaku tračnicu. Korištenje ravnog ruba na jednoj tračnici i poravnavanje ostalih tračnica preko priključne ploče bila bi najnepouzdaniji način montaže.

Važno je napomenuti da ako se tračnice ne spoje na referencu, dopuštena bočna sila može se smanjiti. Bez bočnog zadržavanja, montažni vijci tračnica postaju ograničavajući faktor dopuštenog bočnog opterećenja.

Okomiti pomak između tračnica

OKOMITI POMAK IZMEĐU LINEARNIH TRAČNICA

Kada se dvije tračnice koriste paralelno, također se moraju pridržavati maksimalno dopuštenih pomaka u okomici. Ako je dopušteni pomak prekoračen, to će rezultirati uvođenjem trenutnog momenta koji može drastično smanjiti očekivani životni vijek. Maksimalno dopušteno vertikalno odstupanje često se određuje kao funkcija udaljenosti između tračnica i preopterećenja „vagončića“. Što je veće preopterećenje, to je manji vertikalni pomak. Drugi faktor koji treba razmotriti prije nego što se izračuna okomito pomicanje je tolerancija visine vagončića. Ako dopušteno odstupanje visine uzrokuje većem odstupanju od dopuštenog, trebaju se koristiti drugi vagončići s većom preciznošću ili nižim preopterećenjem.

Okomiti pomak između „vagončića“

OKOMITI POMAK IZMEĐU LINEARNIH VAGONČIĆA

Okomita udaljenost između vagončića postaje važan čimbenik kada se na istoj stazi koristi više vagončića, na primjer u obliku četiri tračnice. U tom slučaju, dopuštena vertikalna razlika ovisi o duljini vagona i razmaku između dva vagona.

Baš kao i kod vertikalnog pomaka između tračnica, vertikalni pomak između vagončića uzima u obzir odstupanje visine. Ako je vertikalni pomak veći od dopuštenog pomaka, potrebno je koristiti veću točnost ili kraće vagončiće.

Pravilna montaža uključuje mnoge čimbenike; neki od njih nisu ni povezani s elementima koji se koriste, primjerice pripremom dobrih temelja, preciznosti referentnih rubova, pa čak i postupkom montaže vijaka za pričvršćivanje. Jeftine aplikacije često imaju prihvatljivu izvedbu s manje izraženim načinima montaže. Međutim, za najzahtjevnije i preciznije module moramo uzeti u obzir specifikacije proizvođača do posljednje točke kako bismo osigurali što preciznije i kako bi se izbjeglo smanjenje očekivanog životnog vijeka uređaja o kojem je riječ.

Ne propustite naš sljedeći post!

Unesite svoju e-poštu i pretplatite se na naš bilten.

Tagovi:

Ostavite komentar

Vaša e-adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena *